Młodzi nielegalni imigranci wyszli w środę na ulice kilku amerykańskich miast. Protesty miały zwrócić uwagę na sytuację młodych ludzi, którzy ze względu na nielegalny status nie mogą otrzymać podstawowych dokumentów umożliwiających im znalezienie pracy.
Marsze i wiece, którym towarzyszyło hasło "Wyjdźmy z cienia", odbyły się w Chicago, Nowym Jorku, a także w stanach Michigan i Massachusetts.
Organizatorami protestów były latynoskie organizacje walczące o prawa imigrantów, które mobilizują swoje siły do wielkiej demonstracji na rzecz legalizacji nielegalnych w niedzielę 21 marca w Waszyngtonie.
W środę w Chicago w marszu młodych imigrantów wzięło udział około tysiąca osób. Protest zakończył się wiecem w centrum miasta, na którym ośmioro młodych ludzi z Meksyku publicznie przyznało się do swojego nieudokumentowanego pobytu w Stanach Zjednoczonych.
"Jestem nielegalnych imigrantem i nie zamierzam tego ukrywać dłużej. Wychodzę z ukrycia. Jestem człowiekiem. Zasługuję na szczęście" - powiedział 23-letni Nico Gonzalez, który miał 5 lat, gdy wraz z matką przybył nielegalnie do USA.
"Gdzie jest amerykańskie marzenie?" - można było przeczytać na plakatach, które nieśli ze sobą protestujący, w tym działacze nowej organizacji proimigracyjnej Immigrant Youth Justice League, skupiającej studentów i młode osoby.
Polscy młodzi imigranci mieszkający w Chicago stanowili bardzo niewielką grupę, ale także oni podkreślali, że najwyższy czas, by również nielegalni przybysze z Polski przypomnieli prezydentowi Barackowi Obamie o danej obietnicy wyborczej przeprowadzenia całościowej reformy imigracyjnej.
Przedstawiciele organizacji Inicjatywa Polonijna wybierają się na marsz, który 21 marca odbędzie się w Waszyngtonie. W sumie z Chicago do stolicy USA pojedzie około 200 autobusów.
Podczas kampanii wyborczej w 2008 roku Obama obiecał przeprowadzenie całościowej reformy, która otwierałaby drogę do legalizacji pobytu 12 mln przebywających na terenie Stanów Zjednoczonych nielegalnych imigrantów. Jednak priorytetem Obamy i Kongresu stało się pobudzenie gospodarki do wzrostu zatrudnienia i reforma systemu opieki zdrowotnej.
Joanna Trzos (PAP)
| Komentarze: | |
Name: sen & jawa | Date: 2010-03-11 09:00:47 |
jak do 15 mln bezrobotnych / na dzis, jak podaje WSJ/ dolaczyc 12 mln nielegakow ? | |
Name: Organic | Date: 2010-03-11 10:03:11 |
"ze względu na nielegalny status nie mogą otrzymać podstawowych dokumentów umożliwiających im znalezienie pracy." ... z czego wiec zyje 12-20 milionow nielegalnych? | |
Name: Jola | Date: 2010-03-11 10:05:04 |
.............. się okazja jest dobra aby pozamykac Wszystkich do więzienia. wszystkie kraje maja swoje przepisy prawa ktorych nalezy przestrzegac. Latynosi do najczesciej dostaja sie nielegalnie. Natomiast przybysze z Europy, konsutatach w klamia, ze niby na wycieczkę tak naprawde do pracy.Takim sposobem szukają sposob wymuszaja na legalizacje.To oczywiscie nie moze byc akceptowane. | |
Name: anonymous | Date: 2010-03-11 10:08:06 |
Prawdziwa kapitalistyczna Polska jest bezuzyteczna dla USA: Trzeba sobie zdac sprawe ze wspolpraca naukowa pomiedzy PRL a USA byla inicjowana przez uczelnie USA ktorym grozi glod i polegala na wykorzystywaniu Polskiego naukowca pracujacego np. na Politechnice Warszawskiej za 5 $ USA na miesiac po kursie czarnorynkowym podczas wyjazdu naukowego za pensje asystenta USA 10 krotnie nizsza od pensji Profesora USA. Polska na rzazie jedynie zlikwidowala przemysl high-tech jak Unitra ktory z powodu zelaznej kurtyny miedzy RWPG i USA byl duzo ponizej USA a jeszcze nie zlikwidowala jego nadbudowy tzn. wyzszych uczelni. Polacy nie zdaja sobie sprawy ze tylko eksport rownych technologii wyzszych gwaratuje normala egzystencje kraju. Inaczej zaruca sie go importowanymi uzywanymi samochodami i urzadzeniami elektronicznymi z duzym opoznieniem czasowym co powoduje dalsze ujemne sprzezenie zwrotne w rozwoju. | |
Name: common sense | Date: 2010-03-11 10:21:14 |
organic ****** widzisz nwet nie masz pojecia jak zyja - a ty dalej bedziesz gipsy. podpowiedz : przezyc a zyc normalnie znasz roznice???? to masz odpowiedz. | |
Name: skwerek ........ | Date: 2010-03-11 11:13:39 |
od lat nielegalow spotkac mozna na Greepointcie, wciaz w tych samych miejscach, majatku to tam nie widac....... | |
Name: axtons | Date: 2010-03-11 12:34:39 |
Jola przestan siac populizm i pierdzielic ,jest problem i trzeba rozwiazac ta kwestie inaczej i ty posrednio zdechniesz, bo system zostanie zjedzony.Nie rozumie podejscia takich polakow -rodakow jak ty ,zamiast wspierac rodakow dowalasz do ognia,cieszysz sie ze jestes legalnie a inni"zlamali prawo"wiec niech cierpia a moze im dokopac jeszcze.Jola jestes typowym gatunkiem polaczka ktory dostal genetycznie balast komunistycznych zlych nawykow. | |
Name: asia | Date: 2010-03-11 15:03:33 |
axtons masz racje, zakompleksiona dziewucha. Jolu nie jestes lepsza od innych, mialas moze troche wiecej szczescia z papierami. Ja w Usa skonczylam college, chcialam pracowac w policji, ale niestety brak legalnego pobytu mi to uniemozliwil. Po osmiu latach zdecydowalam o powrocie do Polski. czasem i tak bywa, ze porzadni ludzie,, ktorzy chca pracowac uczciwie nie maja takiej szansy z powodu bzdurnych, niezyciowych przepisow. jola, troche wiecej pokory. | |
Name: krajanin | Date: 2010-03-11 15:11:12 |
..oczywiscie jestem za racjonalnym rozwiazaniem tej trudnej sprawy jaka jest nielegalna imigracja..Uwazam, ze nielegalni powinni otrzymac szanse na zamieszkanie godnie w tym kraju,choc nie ma co ukrywac,ze powinno to sie odbyc w sposob zgodny z pewnymi normami tak, aby Stany nie staly sie nowa enklawa panstwa latynoskiego,aby idee gloszone przez ojca tego kraju,czyli Washingtona nadal byly respektowane i wcielane w zycie../mysle o jezyku,gospodarce, prawach do wolnosci,prawie do jednego prawnego panstwa../ Ciekaw tez jestem jaki bedzie odzew na te zapowiadane ruchy spoleczne naszej Polonii...bo nasi ciagle stoja w 'cieniu' i czekaja na..."gotowe '.. | |
Name: Jola | Date: 2010-03-11 15:54:05 |
............prosze mnie nie krytykowac .Kazdy zdrowo myslacy wie ,ze taka forma emigracji jest niedopuszczalna .Wszelkie sprawy zwiazane z emigracja do Stanow zalatwiamy w kraju pochodzenia .Jezeli bedziemy tolerowac tego typu zachowania to za dwa lata bedziemy mieli znowu 10 mln. nielegalnych.A chyba nie o to chodzi. | |
Name: Zdzich | Date: 2010-03-11 15:57:29 |
Powinni w końcu wyjść z cienia, wszyscy nielegalni, wtedy będzie znacznie łatwiej ich wyłapać i odesłać tam gdzie ich mijsce. USA tylko dla obywateli i legalnych imigrantów. Precz z nielegalnymi. | |
Name: axtons bob the builder | Date: 2010-03-11 16:33:15 |
szczescie cale Jola ze tacy jak ty nie decyduja o tym co powinno sie a co nie.Podazaja za twoimi pogladami i rzadza wladzy to mielibysmy tu panstwo faszystowskie.Chwala Bogu ze nie rzadzi tu Jolka a kraj ten zawsze byl krajem emigrantow ,budoany na nowej emigracji,chyb Jolka zapmnialas o tym ze sam tu przyjechalas.Nie krytykuj innych bo sama jestes nie lepsza. | |
Name: na glupte nie ma rady Pani Jolu | Date: 2010-03-11 17:25:46 |
Pani Jolu To ze pozwala Pani sobie na wyglaszania swojego zdania jest w porządku, ale żeby tak życzyć ludziom ktorych Pani nie zna. Świadczy to o Pani kulturze której rozwój zatrzymał się w epoce kamienia lupanego. | |
Name: Robert | Date: 2010-03-11 17:28:58 |
12 milnionow nielegali dostanie prawo do pracy. Zapomnijcie wtedy o dostaniu jakiejkowiek zwyklej pracy. Wszystkie prace za 7 do 20 $ oni wam bez zadnej litosci zabiora. Jesli ktos mysli, ze fabryki wroca z Chin do USA to tez jest naiwnym idiota. Zostanie tylko praca dla bankowcow, lekarzy i prawnikow. Jestescie jednymi z takich pracownikow ? | |
Name: b | Date: 2010-03-11 18:13:32 |
robert idjoto nielegalni maja prace i nie pracujo za 7$ na godzine | |
Name: Do Pokrzywdzonych Legali | Date: 2010-03-11 18:30:22 |
Zamiast plakac jak stare baby na pogrzebie wezcie sie do roboty i robcie jak trzeba ,nie jak za komuny w hucie .Nikt wam wtedy nie bedzie "zabieral pracy".ja wiem jak pracuja krajowi u kontraktora czy krajowe na sprzataniu. To nie socjalizm lesery i wasze placze o nielegalnych nic nie zalatwia dopoki nie zaczniecie uczciwie pracowac. | |
Name: Robert | Date: 2010-03-11 18:35:25 |
Zgoda. Jak sobie kupia na lewo podrobiona karte social security za 3 tys. dolarow oraz lewe prawo jazdy za ponad kolejne 3 tys. ( widzialem juz takich artystow i ty jestes chyba jedna z takich osob ) to wtedy maja prace platna jak wszyscy amerykanscy pracownicy ( pracodawcow nie interesuje czy papiery sa legalne, bo chca dostac jak najtansza sile robocza ). Ta cala walka jest o legalne miejsca pracy, a jak ktos posluguje sie falszywymi papierami to jest zwyklym oszustem. Nie masz sie czym chwalic, ze masz jako nielegalny z falszywymi papierami normalne zarobki. O legalnych papierach marzysz po nocach i chcesz amnestii jak kazdy oszust. Takich oszustow jest niestety w Ameryce kilkanascie milionow. | |
Name: aska | Date: 2010-03-11 18:49:16 |
a ile milionow oszustow legalnych??takich co laza do miasta i skomla o stempsy,dotacje do szkol dla dzieci,znizki na plywanie,darmowe porody i ubezpieczenia???wypierdzielic na zbity pysk darmozjadow legalnych bo ani podatkow nie placa,skomla o zasilki ..najlepiej dozywotnio bo sie nalezy..a nalezy sie nieroby ?a...i krytykowac..najlepiej rodakow,podpierdzielac do INS itp.Normalne chamstwo ,ktore patrzy drugiemu w gary bo w zyciu sam rady dac nie moze.Rozkladacie to panstwo w szybszym tempie niz meksykanie,jestescie wrzodem na systemie amerykanskim,udajecie biednych legalnych ,ktorym sie nalezy wszystko,toczycie ten kraj w kierunku przepasci,chcielibyscie to czy tamto,wywalic nielegalnych bo wam bedzie lepiej.Wala takiego jak to sie stanie,bedziecie dlugo jeszcze snic o takiej systuacji i modlcie sie aby cinielegalni meksykanie,ktorejs pieknej nocy nie zjedli Was zywcem,bo nawet do polski nie wrocicie wy Roberciki,jolki srolki i kononowicze. | |
Name: teresa | Date: 2010-03-11 19:04:38 |
Wszedzie jest konkurencja, kto lepszy ten ma lepsza prace!!! Nie widze powiazania z tym zeby Ci wszyscy legalni mieli trzasc porami, ze ktos im prace zabierze- do szkoly ludzie to nie bedziecie narzekac!!! Mnie niestety wiza wygasla i pozostalam nielegalnie. Nie uwazam, ze zabieram komus prace jako niania bo skoro wola zatrudnic mnie niz amerykanke to juz wolny wybor pracodawcy. A to, ze zarabiam lepiej niz niejeden legalny to kwestia tego co chcesz robic i jak to robisz. Pozdrawiam legalnych rodakow. | |
Name: Kononowicz | Date: 2010-03-11 19:11:10 |
teres popieram,dam ci klapsa w pupe za dobra postawe,bo zaslugujesz.Zuch dziewczyna,zapewne piekna Polska dziewczyna z etycznymi zsadami. | |
Name: profos | Date: 2010-03-11 19:12:35 |
Co pewien czas w naszym kraju nagłaśniane są różnego rodzaju wstrząsające wydarzenia z przeszłości. Rzecz ciekawa, wydarzenia te dotyczą przede wszystkim Narodu polskiego, który ukazywany jest w jak najgorszym świetle, nawet jako naród zbrodniarzy. Widzowie siedzący przed telewizorami nagle dowiadują się, że kilkadziesiąt lat temu Polacy kogoś zamordowali. Aż dech zapiera. Każdy dzień przynosi nowe wiadomości powielane przez rozliczne kanały telewizyjne, programy radiowe, artykuły w prasie. Sytuacja jest dramatyczna. Upokorzenie i rozpacz stają się chlebem powszednim dla milionów naszych rodaków. Dlaczego to wszystko się dzieje? Spróbujmy odcyfrować mechanizm manipulacji. Powstaje pytanie: po co pewne rzeczy są nagłaśniane, a inne nie? | |
Name: profos | Date: 2010-03-11 19:13:37 |
Dlaczego np. nie jest nagłaśniane to, że w czasie II wojny światowej na południowo-wschodnich rubieżach Rzeczpospolitej tamtejsi mieszkańcy spalili tysiące wsi polskich i wymordowali co najmniej 200 tys. Polaków w sposób tak bestialski, że nawet Niemcy byli tym przerażeni?1 Dlaczego nie jest nagłaśniane to, że hitlerowska Waffen-SS była jednostką ochotniczą, a w jej skład wchodzili: Albańczycy, Białorusini, Bośniacy, Brytyjczycy, Bułgarzy, Chorwaci, Duńczycy, Estończycy, Finowie, Flamandowie, Francuzi, Gruzini, Grecy, Hindusi, Holendrzy, Kirgizi, Kozacy, Łotysze, Litwini, Norwegowie, Ormianie, Rumuni, Rosjanie, Serbowie, Słoweńcy, Szwedzi, Szwajcarzy, Tatarzy, Turkmeni, Ukraińcy, Uzbecy, Walonowie, Węgrzy, Włosi, z których niektórzy służyli nawet pod własnymi sztandarami?2 A jednak w skład tej zbrodniczej jednostki nie wchodzili Polacy | |
Name: profos | Date: 2010-03-11 19:14:11 |
Dlaczego nie jest nagłaśniane to, że powstanie warszawskie było bezwzględnie dławione nie tylko przez Niemców, ale również przez jednostki ukraińskie? A wreszcie, członkowie jakich narodowości kierowali po wojnie Urzędem Bezpieczeństwa odpowiedzialnym za śmierć setek tysięcy naszych rodaków? Wiemy z całą pewności, że wielu z nich nie było Polakami. Dlaczego Polaków, którzy pierwsi stawili czoła hitlerowskiemu najeźdźcy, którzy walczyli o wolność tylu narodów, których kraj i ludność ucierpiała przez wojnę w sposób niewyobrażalny, dziś traktuje się jak katów? To są pytania, które każdy Polak musi zadać i musi znać na nie odpowiedź. Niestety, większość z nas przestaje pytać, przestaje szukać odpowiedzi, lecz bezwiednie daje się wodzić za nos różnym mediom, które wprost tańczą na naszej niewiedzy i bezsilności. | |
Name: profos | Date: 2010-03-11 19:14:53 |
teraz dopiero widać, kto zbiera owoce dalekosiężnego programu edukacji, który kilku pokoleniom odebrał prawdziwą wiedzę o naszej przeszłości. Ale widać również, co to znaczy nie mieć własnych mediów w skali Polski. Jeżeli jedne media pozostają ciągle w ręku twórców systemu totalitarnego, który niewolił Polskę przez pół wieku, jeżeli inne media przejmowane są lub tworzone przez obcych, to trudno spodziewać się, że celem tych mediów jest przybliżanie prawdy o dziejach polskiego Narodu. Spodziewać się raczej można albo obojętności, albo wręcz wrogości. Większość mediów nie ukazuje piękna i wielkości Polski i Polaków, wyolbrzymia natomiast lub wręcz finguje, a więc zmyśla zło, aby Naród nasz upokorzyć | |
Name: profos | Date: 2010-03-11 19:15:24 |
I nie jest wszystko jedno, kto jest właścicielem mediów, kto decyduje o rozdziale częstotliwości, jacy dziennikarze w mediach pracują. Przychodzą bowiem momenty, w których fałszywe oskarżenia nie znajdują odparcia, bo nie ma mediów, które zechciałyby prawdę przekazać, dając szansę obrony. Pojawia się wobec tego kolejne pytanie: po co nagłaśniane są różne wydarzenia, które najczęściej mijają się z prawdą, a które mają nasz Naród upokorzyć? Działanie takie nie jest wynikiem bezinteresownej dociekliwości dziennikarzy, ale fragmentem dość poważnych akcji przekraczających granice Polski. Afery antypolskie nagłaśniane są medialne nie dla nas, ale nade wszystko dla zagranicy. | |
Name: profos | Date: 2010-03-11 19:17:00 |
. Z kolei media w kraju, świadome swej siły, preparują materiały antypolskie na użytek odbiorcy zagranicznego. W ten sposób koło się zamyka, Polacy są osaczeni, znajdują się w niewidzialnej pętli mediów. Jaki jest jednak cel takiego osaczania? Chodzi o to, żeby Naród upokorzyć do tego stopnia, aby nie miał siły walczyć o swoje prawa, aby zgodził się na stopniową kolonizację własnego kraju, aby za granicą godził się na przyjmowanie wyłącznie drugorzędnej pracy, aby w przekonaniu, że jest winny i że jest nikim, zgodził się na niewolę. A właśnie na to, jako Polacy, nie możemy się zgodzić. Bo mamy prawo i do własnej Ojczyzny, i do narodowej godności. To nie tylko prawo, to nasz obowiązek: znać prawdę, nie dać sobą poniewierać i z dumą podnosić głowę | |
Name: piotrek nj | Date: 2010-03-11 19:38:12 |
a co z tym spotkaniem kongresmenow z Obama w sprawie reformy????nic nie piszecie??? | |
Name: Mateusz | Date: 2010-03-11 20:23:57 |
Robert (i nie tylko)- fabryki przeniosly sie do Chin z jakiego powodu?Beznadziejnego podejscia do kwestii nielegalnych.Brak ich legalizacji ciagnacy sie od konca lat 90-tych nie pomogl jakos legalnym .Nie ma wiecej legalnej pracy ani za 7 ani za 20 . Co wiecej - zeby byla ta za 20+ potrzebnych jest jak nawiecej tych zwyczanych za $7 .W dodatku jesli fabryki i farmy wynosza sie zagranice w poszukiwaniu taniej sily roboczej ,konsekwentnie zmniejsza sie ilosc tych prac za $7 jeszcze bardziej .Tania sila robocza wyjezdza z kraju (fajnie -nielegale do domu a nie amnestia,prawda?) - potrzeba np.sprzedawcow w supermarkecie ,fast food, 7eleven , potrzeba mniej samochodow,ubezpieczen(ktore staja sie jednoczesnie drozsze ) . Transport publiczny,lekarze , prawnicy,bankowcy musza miec klientow ,zeby pracowac i zarabiac-podnoszenie cen nie moze trwac w nieskonczonosc. Niektorych moze to wszystko smieszyc ale ignoranckie podejscie do sprawy rowniez nie poprawi sytuacji. | |
Name: Mateusz | Date: 2010-03-11 20:28:24 |
Nielegalni do domu ,to moze fajnie sie pisze co niektorym ale dziala na zasadzie "Idzie Grzes przez wies ... | |
Name: kondonowicz | Date: 2010-03-11 20:30:22 |
. Media zachodnie bardzo często utrwalają obraz Polaka jako klerofaszysty i antysemity, ponieważ jedynym źródłem ich informacji są niektóre media w Polsce. Z kolei media w kraju, świadome swej siły, preparują materiały antypolskie na użytek odbiorcy zagranicznego. W ten sposób koło się zamyka, Polacy są osaczeni, znajdują się w niewidzialnej pętli mediów. Jaki jest jednak cel takiego osaczania? Chodzi o to, żeby Naród upokorzyć do tego stopnia, aby nie miał siły walczyć o swoje prawa, aby zgodził się na stopniową kolonizację własnego kraju, aby za granicą godził się na przyjmowanie wyłącznie drugorzędnej pracy, aby w przekonaniu, że jest winny i że jest nikim, zgodził się na niewolę. A właśnie na to, jako Polacy, nie możemy się zgodzić. Bo mamy prawo i do własnej Ojczyzny, i do narodowej godności. To nie tylko prawo, to nasz obowiązek: znać prawdę, nie dać sobą poniewierać i z dumą podnosić głowę | |
Name: LOL | Date: 2010-03-11 20:51:40 |
Mam nadzieje ze nie bedzie legalizacji bo jak dojdzie do tego bledu to reprezentaci klasy niskiej czyli podstwowka i zawodowka na stale zadomowi sie w USA. Precz z bydlem i analfabetami. | |
Name: MattNJ | Date: 2010-03-11 21:12:45 |
LOL - ta klasa tworzy Stany Zjednoczone Ameryki.Takimi je stworzyli Europejczycy.USA to raczej nie "kuznia talentow",to zwykla kolonia stworzona na wzor obozu pracy.Kiedy tylko zaczeli tu walczyc z naplywem przedstawicieli tej "klasy" i poczuli ze sa kims - zaczal sie zjazd po rowni pochylej.Beda to ciagnac- beda jechac dalej.Do dna jeszcze daleko wbrew pozorom.Jednak czasem trzeba spasc na samo dno ,zeby cos zrozumiec... | |
Name: MattNJ | Date: 2010-03-11 21:16:15 |
Najbogatsi wcale nie czuja sie jakos specjalnie obywatelami amerykanskimi.Raczej obywatelami swiata.Poczucie przynaleznosci "etnicznej" i narodowej zostawiaja tym biedniejszym. | |
Name: MattNJ | Date: 2010-03-11 21:22:44 |
Wieksza czesc Amerykanow( i ich przyszywanych kuzynow) poprostu tego nie widzi ,czesc nie chce widziec , a reszty to nie interesuje | |
Name: MattNJ | Date: 2010-03-11 21:31:52 |
Dodam ,ze wcale nie trzeba byc bogatym ,aby miec "obywatelstwo swiatowe" natomiast rozum i swiadomosc jest wymogiem podstawowym.No i nie mozna mies "swiatopogladu bucowatego" ,a juz napewno nie mozna go prezentowac publicznie jak "Jola" ,"Jessica" i temu podobne stworzenia boze. | |
Name: b | Date: 2010-03-11 23:10:41 |
lol kim ty jestes zeby tak oceniac inych ludzi jestes zwyklym smieciem | |
Name: Lowca Jeleni Bucowatych | Date: 2010-03-12 06:23:51 |
moze zaocznie skonczyl "high school" tak zaocznie ze ksiazki na oczy nie widzial .Takiemu high school do polskiej zawodowki troche brakuje.Ale wypowiedz sugeruje jednak weterynarie lub literature. | |
Name: Gosia | Date: 2010-03-12 13:16:47 |
Przyjechalam do Stanow legalnie za zasadzie laczenia rodzin, czekalam w Polsce 5 LAT!! (wiza V-1), niestety moj maz zalatwil sobie rozwod w usa, tak ze na lotnisku zostalam sama z dzieckiem (billet lotniczy emigracyjny byl w jedna strone). Trzeba miec duza sily i determinacji walczyc o swoje prawa, z bzdurnymi przepisami w INS, jezeli maz otrzyma rozwod wowczas wygasa petycja zlozona na zone, mi odmowiono zielonej karty ale corka ja otrzymala, oczywiscie musialam ex, zaplacic za wystapienie dla corki o dokumenty ….aktualnie czekam na depotracje.. Uwazam, ze trzeba walczyc o reforme emigracyjan, setki tysiace kobiet jest w takiej samej sytuacji jak ja, sa tez inne dramaty ludzkie, ktore wcale nie wynikaja z tego co pisze pani Jola, ludzie z Polski przyjezdzaja na wizach emigracyjnych a po przylocie ich sytuacje zmieniaja sie drastycznie, tak wiec pani Jolu i do pozostalych osob, przeciwnikow nielegalnych w USA – Z GLUPOTA LUDZKA NIE DA SIE WALCZYC!!!! | |
Name: smutne ale prawdziwe:) | Date: 2010-03-12 18:55:34 |
"Gdy wieczorne zgasną zorze. Zanim głowę do snu złożę. Modlitwę moją zanoszę. Bogu ojcu i synowi, dop...dolcie sąsiadowi. Dla siebie o nic nie proszę, tylko mu d...ajcie proszę. Kto ja jestem? Polak mały. Mały zawistny i podły. Jaki znak mój - krwawe gały. Oto wznoszę moje modły, do Boga, Marii i Syna, zniszczcie tego sku...syna. Mego brata sąsiada, tego wroga, tego gada. Żeby mu okradli garaż, żeby go zdradzała stara, żeby mu spalili sklep, żeby dostał cegłą w łeb, żeby mu się córka z czarnym, i w ogóle żeby miał marnie. Żeby miał AIDS, zabijaka, oto modlitwa Polaka." | |
Name: rs | Date: 2010-03-13 15:57:29 |
Wykorzenmy w sobie nienawisc albo nienawisc wykorzeni nas. | |
Name: Tomek | Date: 2010-03-16 18:41:33 |
Brak rzetelności PAPu jest coraz większy. To juz nie pierwszy raz kiedy czytam przedruk z PAPu z bledami merytorycznymi i przeklamaniami tlumaczen. Wydaje mi sie, ze pani Trzos, bo to jej artykul, nie ruszyla nawet tylkiem zeby dowiedziec sie czegos od zrodla. Dowodem sa totalnie zaklamane cytaty osob, ktore wypowiadaly sie podczas wiecu. | |