Bookmark and Share

Reforma imigracyjna – pierwszy projekt we wtorek

2009-10-11

We wtorek podczas demonstracji pod Kapitolem kongresman Luis Gutierrez ogłosi swój plan kompleksowej reformy imigracyjnej. Wsparli go już członkowie Congressional Hispanic Caucus, koła skupiającego członków Kongresu pochodzenia latynoskiego.

Kongresman Charlie Gonzalez, który jest wiceprezesem Congressional Hispanic Caucus powiedział dziennikarzom, że projekt reformy ma stworzyć „ścieżkę do obywatelstwa” dla 12 milionów nielegalnych imigrantów. Ma być ona oparta na projekcie przygotowywanym przez Luisa Gutierreza z Illinois. Równolegle do programu legalizacji, zaostrzony ma być system weryfikacji pracowników. Latynoscy kongresmani opowiadają się także za wzmocnieniem mechanizmów, które zapobiegłyby wyzyskowi imigrantów przez nieuczciwych pracodawców. Inny cel ustawy postawiony przez latynoskich kongresmanów to redukcja kolejek dla osób oczekujących na zielone karty na podstawie sponsorowania rodzinnego.

Pełny projekt Gutierreza, który w Hispanic Caucus kieruje specjalnym zespołem ds. reformy, ma formalnie trafić do Kongresu przed końcem października. „Nie możemy po prostu dłużej czekać na ustawę, która pomoże połączyć rodziny, ochroni naszych pracowników i stworzy ścieżkę do legalizacji” – tłumaczy Gutierrez. Hispanic Caucus postawił sobie za punkt honoru przyjęcie ustawy. Mogłoby to umocnić pozycję latynoskiej mniejszości na Kapitolu.

Republikanie studzą jednak zapał latynoskich kongresmanów. „Ta ustawa w ogóle nie będzie rozpatrywana w tym roku i byłbym zaskoczony, gdyby weszła pod obrady w przyszłym, który jest rokiem wyborczym” – uważa Lamar Smith, republikański członek Izby Reprezentantów z San Antonio w Teksasie – „Amerykanie są przeciwni amnestii, a to jest ustawa amnestyjna”. Jego opinia jest o tyle znacząca, ponieważ Smith jest członkiem komisji prawodawczej, która zajmuje się tworzeniem prawa imigracyjnego.

Jest jeszcze inny powód, dla którego nie należy ekscytować się zbytnio projektem Gutierreza. Przewodnicząca Izby Reprezentantów Nancy Pelosi wyraźnie dała do zrozumienia, że wolałaby, aby to Senat zaczął działać pierwszy w sprawie reformy imigracyjnej. Tam jednak senator Charles Schumer z Nowego Jorku wyraźnie zwleka z przedstawieniem konkretnych propozycji.

det, (R)



Komentarze:

Name: chudy

Date: 2009-10-11 20:21:38

Constructive Immigration Reform in the U.S., Breaking the Stalemate Source: The Brookings Institute Posted on: 11th October 2009 The Obama administration has committed itself to immigration reform. Yet despite all the shortcomings of current policy — threats to the rule of law, exploitation of vulnerable newcomers, real and perceived competition with Americans for jobs and public resources — reasonable compromise on immigration will be exceedingly difficult.

Name: Jennifer

Date: 2009-10-11 21:03:21

i ............. wyglada na to ze wasza reforma imigracyjna przejdzie, wy dziady

Name: Polak

Date: 2009-10-11 21:07:59

chudy...widac ze jestes z Lomzy....wiec przestan sie popisywac i robic z siebie wiekszego wiesniaka niz w rzeczywistosci jestes...Zal mi cie kolego....

Name: amigo

Date: 2009-10-11 21:09:13

no to teraz gospodarka ruszy z nanotechnologia.........

Name: chudy

Date: 2009-10-11 21:16:39

Polak o co ci chodzi??? wkleilem fragment artykulu zebyscie mogli cos poczytac,chcialem wam pomoc, dac nowe informacje, , ty baranie ja jestem goral jak juz cos a reformy pewnie nie bedzie, niestety

Name: chudy

Date: 2009-10-11 21:17:33

Polak przetlumacyc ci ten fragment tekstu? bo pewnie nie panimajesz?

Name: obserwator

Date: 2009-10-11 21:18:57

ale wy jestescie pesymistami, reforma bedzie ,,,,, w kazdym razie idzie juz cos do przodu w dobrym kierunku....

Name: rudy 102

Date: 2009-10-11 21:36:10

obserwator popieram cie, ja tez wierze w to ze bedzie

Name: Jesus

Date: 2009-10-11 22:03:11

I LOVE YOU JENNIFER :)

Name: szymon

Date: 2009-10-11 22:19:03

nienawidze nielegalnych imigrantow. Tym z kuby trzeba lodzie zatapiac zanim tu ich noga stanie,,, bo jak juz stanie to dostaja zielona karte. Najlepsze [rawo imigracyjne jakie zna swiat 21 wieku

Name: polisz/amerikan

Date: 2009-10-11 22:43:52

mi kom tu america ,mi lork in america , mi lowe america ,mi no pay takses ,mi lowe ewerttink in amerika,mi happi person inamerika

Name: Jennifer

Date: 2009-10-11 23:28:26

reforma emigracyjna nie gwarantuje amnestii dla nielegalnych> !!!!! wiarygodne informacje , zawieraja : A] -deportowac wszystkich nielegalnych.B]- tych ktorzy sie nie ujawnia zostana skazani na dlugoletnie wiezienieC]- nalezy wyszukiwac i wskazywac dla I.C.E. wszystkich ukrywajacych sie D]- kazdy kto doniesie i wskaze nielegalnych otrzyma specjalne wynagrodzenie jakie depart. przewidzial w swoim budzecie.Taka reforma jest akceptowana i oczekiwana

Name: odb.

Date: 2009-10-12 00:00:26

Jennifer Twoja mama juz pisala,ze nie dopusci Cie juz do komputera i ze przypilnuje Cie zebys brala lekarstwa systematycznie. Ponoc lekarz przepisal Ci mocniejsze srodki.Jednak wymyklas sie z pod kontroli mamy a to ci checa.Teraz bedziemy miec gorace dawki antyemigracyjne,powodzenia.

Name: Polak

Date: 2009-10-12 00:31:03

chudy...jestes cienki w uszach , a do tego brak ci podstawowych kryteriow obcowania w srodowisku / przypomne ci ciemniaku, ze tu jest polski portal.../ i choc nie czytalem tego twojego pofajdanego tekstu zaczerpnietego z jakiejs nieistotnej strony w necie..., to daroj sobie tego tlumaczenia.....bo zajelo by ci to kilka tygodni.... Raz jeszcze ci przypomne....ze tu mamy strone internetowa dla Polakow....i doputy tego nie zrozumiesz....ciagle bedziesz mial problemy z soba...A moze jakiegos psychola bys zaliczyl...

Name: lekarz

Date: 2009-10-12 00:34:19

szymon - jesli nie lubisz imigrantow, to znak ze bardzo, ale to bardzo nie lubisz samego siebie....Mam rade....odwiedz jakiegos dobrego psychologa....moze jeszcze da sie cos zrobic !!!!!!!!

Name: dociekliwy

Date: 2009-10-12 00:46:00

Jennifer...napisz prosze z ktorego jestes Nursing Homu....jestes ciekawym przypadkiem choroby psychicznej...homo unius libri-debilis

Name: mk

Date: 2009-10-12 01:14:22

Moja deportacja z USA wczerwcu 2007: mkk.blox.pl

Name: mk

Date: 2009-10-12 01:16:15

Zdjecie z museum historycznego osrodka zatrzyman na Ellis Island. Hale-cele we Florence Arizona nie roznia sie wewnatrz duzo od wystawionych w museum z roznica ze nie rozklada sie lozek sa tylko dwupietrowe i jest miedzy nimi wieksza przerwa okolo 50 cm h ttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Ellis_Island_dormitory_room.JPG Hale sa tez duzo wieksze.

Name: mk

Date: 2009-10-12 01:16:42

Obszerny raport organizacji Human Rights First "U.S. Detention of Asylum Seekers: Seeking Protection, Finding Prison" o warunkach w centrach zatrzyman w innym kontekscie - azylu politycznego ze zdjeciami, wewnatrz objektow (toalety cele hale sportowe): h ttp://www.humanrightsfirst.org/pdf/090429-RP-hrf-asylum-detention-report.pdf

Name: jeden z nas

Date: 2009-10-12 01:42:34

mysle, ze problem nie jest tylko w samej amnestii dla nielegalnych ktorzy juz przebywaja w Stanach..Prawo amerykanskie jest tak liberalne, ze ci ktorzy zostana zalegalizowani, a jest ich ponoc kilka milionow, nabada automatycznie prawo do sciagniecia tu do Stranow swoich najblizszych , czyli zony , mezow i dzieci, a takze rodzocow , tesciow i rodzenstwo i to zarowno swoje jak i wspolmalzonka, a ci znow kolejne osoby ze swojej czesto bardzo licznej rodziny i w taki sposob moze naplynac do USA kilkadziesiat milionow ludzi.. ,a to nie tylko w dobie kryzysu ekonomicznego.., moze nawet taka potege jaka jest niewatpliwie USA... doprowadzic do totalnego zalamania sie tego wspanialego systemu ekonomicznego.., a nie musze chyba dodawac, ze wraz upadkiem Stanow Zjednoczonych... moze dojsc do powaznego zalamania globalnego myslac tylko o ekonomii... Dlatego ten problem jest tak TRUDNY DO ROZWIAZANIA... cdn w nastepnym komentarzu

Name: jeden z nas

Date: 2009-10-12 01:43:58

ciag dalszy mysli z poprzedniego komentarza : Szkoda jest mi oczywiscie wszystkich Polakow nie posiadajacych papierow, ale jest ich doslownie \" garstka\"... a latynosow sa miliony i po takiej amnestii...mozemy sie wszyscy stac....prowincja meksykanska... i choc nie mam nic przeciw tej nacji i nawet ich toleruje, jednak wolalbym aby obecny stan egzystencjonalny jaki mamy nadal w Stanach...pozostal na wieki

Name: Mateusz z...

Date: 2009-10-12 02:19:07

a ja wole meksykanow od krajowych i smieszy pisanie "nawet ich toleruje" i to z kilku powodow.Nire chce tu jakichs epitetow znowu wiec przemilcze z jakich alebowiem prawda o polakach w ameryce jest brutalna jak wiekszosci zycie w onej(na ich wlasne zyczenie)

Name: zei

Date: 2009-10-12 03:52:55

emigranci. zamiast czytać wyrwane obietnice dot. reformy wejdz na stronę ...immigration news. Dowiesz się najnowszych informacji w tym temacie .Proste prawda?

Name: Janina a N.J.

Date: 2009-10-12 05:23:40

prosze nie obrazac Jennifer, te wiadomosci potwierdza adw, kaminski ,oczywiscie moze mniej wygodne i oczekiwania sa wieksze ale taka jest prawda.A moze ktos myli z inna osoba,To imie jest popularne i nie jednemu psu na imie burek

Name: anonymous

Date: 2009-10-12 05:59:09

Ostrzegam wszystkich ktorzy pragna studiowac w USA ze w przypadku Polskiego paszportu status wizy studenckiej F-1 tak naprawde nie istnieje. Polska wymaga tzw. nostryfikacji dyplomu uzyskanego w USA tzn. jego powtornej obrony a USA jasnej intencji opuszczenia USA 10 dni po otrzymanie dyplomu co jest sprzeczne z poprzednim warunkiem w Polsce.. Do dnia dzisiejszego jest to szykan PRL poniewaz uczelnie USA sa na duzo wyzszym poziomie. Wydanie wizy USA moze byc proba zwerbowania do Rosyjskiej siatki szpiegowskiej na tzn. krylowa tzn. studenta z Polski potrzebnego na wypromowaie obywatela Rosji na profesora w uczelni USA jako ze niektorzy amerykanie nie odrozniaja Polski od Rosji z powodu podobienstwa jezyka.

Name: anonymous

Date: 2009-10-12 07:33:09

Sprzecznosc praw Polski i USA do stopnia sugerujace ze wiza F-1 to werbunek do KGB na "krylowa" Biuro uznawalnosci wyksztacenia zagranicznego: h ttp://ww w.buwiwm.edu.pl/uzn/index-intro.htm INA 101 (15) F (i) h ttp://w ww.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.f6da51a2342135be7e9d7a10e0dc91a0/?vgnextoid=fa7e539dc4bed010VgnVCM1000000ecd190aRCRD&vgnextchannel=fa7e539dc4bed010VgnVCM1000000ecd190aRCRD&CH=act

Name: mk

Date: 2009-10-12 09:15:58

Moja deportacja z USA w czerwcu 2007 10 lat po wygasnieciu wizy F-1 : mkk.blox.pl

Name: anonymous

Date: 2009-10-12 09:57:57

Ostrzegam wszystkich ze prawdziwe uczelnie USA uwazaja studentow z Polski za kompletny bullshit. Oferty studiow to w wiekszosci wieloletne przesluchania dzialalnosc obcych siatek szpiegowskich glownie z Israela Chin i Rosji tak aby z zachowania i kontaktow odczytac ile Polska wie na temat technologii i broni atomowej i co planuje.

Name: lolek

Date: 2009-10-12 13:20:24

Nie ma szans na taka reforme, planow i projektow juz bylo w przeszlosci wiele, jak zawsze inicjatorami byli Latynosi, Congress w zyciu nie przeglosuje na TAK , aby miliony nielegalnych, nienawidzonych przez Amerykanow imigrantow ot tak sobie zaslugiwalo na legalizacje. Nie ludzcie sie nielegalni. Bedziecie siedziec tu i ludzic sie przez nastepne lata, ale to nic nie da. Zreszta fakty same za siebie mowia.

Name: pielegniarka

Date: 2009-10-12 16:23:29

anonymus...ty zaczynasz swoja glupota przerastac te Jennifer..., nie uwazasz, ze najwyzszy juz czas, aby zglosic sie do dobrego lekarza.... To co robisz nie jest ani smieszne, ani normalne...Na Greenponcie jest wielu psychiatrow/ ktorzy mowia po polsku, wiec ich bedziesz raczej rozumial...choc z tym masz wlasnie problemy .../ - moze chcial bys, abym zrobila ci rejestracje...Napisz, moze da sie jeszcze cos uratowac....

Name: legalny od momentu wjazdu do USA

Date: 2009-10-12 18:19:13

lolek - masz racje ,ustawa nie ma zadnych szans ale nielegalni licza na cuda. Bedzie troche szumu ,nadziei a wszystko zostanie po staremu. Podobnie bylo ze zniesieniem wiz dla Polakow. Ile to szumu narobiono,podawano nawet terminy zniesienia wiz a tu gowno. Identycznie bedzie z ustawa imigracyjna. Jeszcze dlugie lata nie bedzie amnesti to pewne .Poczytajcie troche amerykanskich gazet. :)

Name: mk

Date: 2009-10-12 19:24:43

US torturami zmusza PhD do sowieckiej habilitacji: mkk.blox.pl

Name: Marecki

Date: 2009-10-12 21:27:13

Za bardzo to ja im nie wierze w ta reformę. Jak patrzeć wstecz historii to ten? Kontynent Od pierwszego wjazdu Kolumba, potrzebował niewolników. Pierw zniewolili Indian potem jak Indianie zaczęli dochodzić swoich praw sięgnęli po czarnych, następnie po emigrantów. Jeśli emigrantom dadzą prawa to, kogo teras zniewolą???????

Name: Grzes

Date: 2009-10-12 22:31:51

Ty mkk.blox.pl dobrze ze cie stad wywalili bo ty na prawde masz pod deklem nierowno. Kogo obchodzi twoja deportacja ktora ci sie nalezala bo lamales prawo. Wiec teraz siedisz sobie poza USA i nie mozesz przezyc ze cie wywalili, daj sobie facet na luz i zniknij z portali dla poloni bo juz zal patrzec na te twoje wywody. Co z ciebie za Phd jak sobie nie potrafiles zalatwic papierow i kogo obchodzi twoje oblakanie i mania pisania po forach o swojej deportacji. Moze jakis moderator by pokasowal te farmazony ktore ten gosc wypisuje, bo to juz nudne jest.

Name: wacek

Date: 2009-10-12 22:36:26

do MK - przestań już przynudzać człowieku, nic nie ma ciekawego na twojej stronie, zero aktualizacji poza jednym zdjęciem, weś się do roboty i znajdź sobie miejsce w innym kraju, a nie ciągle piszesz o swojej deportacji z USA.

Name: anty katolik

Date: 2009-10-13 04:02:52

jenifer jenifer juz ci pisalem jestes zwykla zawistna katoliczka.w twoich oczach to tylko nienawisc , zlo, itp. twoi rodzice tez tu przyjechali i prosili jak pieski o zielona karte . dziadem to jestes ty.

Name: realista

Date: 2009-10-20 19:21:52

a ja uwazam ze reforma nie wejdzie, wiz nam nie chca dawac do Usa, wycofali nas z kolejnej loterii wizowej w tym roku , co jeszcze? obiecanki cacankia glupiemu radosc- tylko dlaczego gazety amerkanskie nic o tym nie pisza tylko nasze polskie brukowce? czy ktos o tym pomyslal?

Name: robol

Date: 2009-10-21 16:20:44

chcialbym widziec miny wszystkich zwolennikow legalizacji nielegalnych gdyby o taka chodzilo w polsce co byscie wtedy powiedzieli co ? gdyby zalegalizowano w polsce 1.5mln wietnamczykow i czeczenow badzmy szczerzy ta reforma to pomylka a do wszystkich- przestanmy sie warcholic chociaz to bardzo polskie

Name: Monika

Date: 2009-10-28 12:59:57

Polak wez sie uspokoj i przestan sie popisywac.Chudy nic zlego nie napisal, widocznie sie ciskasz bo nie znasz angielskiego i to cie wkurza.Niepotrzebnie napadasz na ludzi, zupelnie bez sensu.Masz cos do powiedzenia w temacie to napisz i badz grzeczny, OK?

Name: gokyz

Date: 2009-10-28 13:02:41

anty katolik - wiekszego prymitywa nie mozna tutaj znalesc.Zamknij sie i przestan pisac to bedzie duza przysluga.

Name: greg

Date: 2009-10-28 13:12:48

Anty katplikowi to juz na mozg padlo, nie wie gdzie sie z tym swoim antykatolicyzmem usadzic, ciska sie jak przyslowiowy kot z pecherzem .Prymitywny pajac, niepotrzebnie sie tutaj produkuje.Nic madrego jeszcze nigdy nie napisal.

Name: andrzej k.

Date: 2009-10-28 13:25:25

Ja sadze, ze amnestii jako takiej nie wprowadza.Za duzo Amerykanow jest przeciwko wprowadzeniu amnestii, a przeciez kazdy z politykow liczy na to, ze bedzie wybrany na kolejna ture wiec licza sie z ogolem.Z drugiej strony napor latynosow jest tak ogromny, ze wkrotce bedzie tutaj "Meksyk" bo bialych coraz mniej.Cos wprowadza, ale amnestii takiej jak za Regana napewno nie bedzie bo sie nie opedza od nowych przybyszow.Musza brac to pod uwage bo kazda kolejna amnestia bedzie zacheta do "poczekania nielegalnie" i dopiecia swego czyli otrzymania zielonej karty.

Name: anka

Date: 2009-10-28 13:34:38

Andrzej k. ja podpisuje sie pod tym co napisales.

Wiadomość*:

Dodaj komentarz:

Podpis:

Wpisz kod z obrazka powyżej:


loc